A kezdetek

Az első “marketingszoftveres” levelem, amit az archívumomban találtam a gépemen, az 2004. februári: Ez egy ügyfél által kitöltött ajánlatkérő form értesítő levele volt.
A szoftver akkori verzióját már 2003 nyarán elkezdtem tanulmányozni, használni, beüzemelni. Akkor csak ajánlatkérést és a megrendelést rögzítettem vele egy-egy űrlappal, és volt 1-2 autoresponder-levél beállítva (pl. ftp-elérhetőség kiküldése megrendeléshez, anyagleadási segédlet küldése ügyfél kérésére – nyomdaipar)

Akkoriban még keresgéltem, és bizonyos okok miatt áttértem más szoftverekre is. Az évek során kipróbáltam 3-4 másik szoftvert, de mindegyiknél hiányérzetem volt. Nem tudták azt, amit elvártam, és nem is látszott a fejlődés vonala.

Közben a MM elképesztő ütemben fejlődött. Követtem a fejlődését, és egyre alaposabban megismertem, használtam és szép lassan visszatértem hozzá.

Mára amit lehet, azt SalesAutopilot automatizmussal oldok meg. Mind a saját vállalkozásomban, mind ügyfeleimnél.

Egyik esetben például egy nyomdai ajánlatadásnál (a nyomdaiparban egyedi ajánlatokkal dolgozik, mert szinte minden munka egyedi), a díjbekérő készítésénél, és utalásos rendeléseknél a beérkeztetésnél kell “hozzá nyúlni” a programhoz. (Igen, egyedi, nem webshopos rendelések számlázásához is használható, és a vásárlás adatai azonnal és automatikusan bekerülnek a SA-ba – további szíves felhasználásra 😉 ).

Minden mást automatizmus kezel:

  • Ajánlatkérés rögzítése csak az adott kiadványnál szóba jöhető paraméterek felajánlásával (pl. névjegykártya esetén a látogató nem kérhet ajánlatot A4-es méretben vagy 80g fénymásoló papírra), mert a több lépéses űrlap az első lépésben megadott paraméterek szerint válaszja ki az adott kiadványhoz a következő lépésben a további szóba jöhető paramétereket;
  • szükség esetén az ajánlatkérés paramétereinek pontosítása automatizáltan kiküldött levélben (elsőre hiányos ajánlatkérések esetén);
  • bemutatkozó levelek;
  • referenciák bemutatása;
  • személyre szabott tartalmú ajánlat összeállítása az ügyfél ismert “előélete” függvényében – nem csak megszemélyesítésről van szó!!! ;
  • ajánlat utánkövetése;
  • megrendelés fogadása “ügyfélbarát” felületen, személyre és ajánlatra szabott egyedi űrlapon (ajánlat tartalmazza az ügyfél adott munkára érvényes egyedi megrendelő formját);
  • díjbekérő és végszámla küldése – anélkül, hogy a számlázó programba be kellene lépni, és anélkül, hogy a vevő számlázási adatait kézzel kellene begépelni;
  • díjbekérő bankkártyás kiegyenlítésének felajánlása és lebonyolítása;
  • bankkártyás fizetés esetén automatikusan elkészül a számla, és megkapja a vevő;
  • fizetési felszólítások kezelése, küldése – ilyen alig van, annyira profi a rendszer 🙂 ;
  • szállítási értesítő küldése emailben és SMS-ben (a szoftverből kinyomtatott szállítólevél elkészítését követően);
  • ügyfélvélemények begyűjtése;
  • a megrendelés tartalmától függő kommunikáció automatikus indítása újra rendelésre… (folyamatban);
  • bizonyos időn belül sem rendelő ajánlatkérőktől az elutasítás okainak begyűjtése…

Elképzelni nem tudom, hogy ez mennyi munkaórát jelentene, ha munkatárs(ak) végezné(k). És még van hova fejleszteni a rendszert, mert messze nem használunk ki minden lehetőséget.

Ügyfeleimet is lenyűgözi a tudása.

Csak hát még “nem fáj eléggé” sokuknak, hogy váltsanak. Aki sikeres, és növekszik, annál eljön a pillanat – és vált…

Lehetséges felhasználási területek:

  • Rendezvényeket, workshopokat tartó cégek automatikus rendelési, foglalási rendszere. Nem kell minden megrendelőnek egyenként kiállítani a számlát, és küldeni a leveleket, értesítőket, mert nem győzné.
    Iszonyatos munka egy ilyen folyamat adminisztrációja, amivel nem kell foglalkoznia ha ilyen rendszere ven, mert magától fog működni.
  • Havidíjas tagsági rendszerek kezelése, számlázása, hogy minden bevétel időben megjöjjön.